Suomen Lottaperinneliiton liittokokous 2022

Liittokokous Kainuun prikaatissa, Kajaanissa 8.-9.10.2022

Kainuun Lottaperinneyhdistys ry yhdessä Lottaperinneliiton kanssa vastasi vuoden 2022 liittokokous- ja lottaperinnepäivän järjestelyistä.

Ohjelma alkoi perjantaina Kajaanin kaupungin vastaanotolla Kaukametsän kokous- ja kongressikeskuksessa ja tervehdyskäynnillä Kajaanin veteraanipuistossa sijaitsevalla Lottien muistokivellä.  Viikonlopun muut tapahtumat järjestettiin varuskunnassa, jossa suurin osa osallistujista myös majoittui.

Liittokokoukseen 8.10. osallistui 17 jäsenyhdistystä, virallisia edustajia oli 26, varaedustajia 5. Läsnäolo- ja puheoikeus myönnettiin muille 38 paikallaolijalle. Kokouksen puheenjohtajana toimi Marjo Kangasharju Kainuun Lottaperinneyhdistys ry:stä.

Hallituksen kokoonpano vuonna 2023 muuttui yhdellä jäsenellä, kun Kainuun Lottaperinneyhdistys ry:n puheenjohtaja Aila Alasalmi ei ollut enää käytettävissä. Hänen tilalleen valittiin samasta yhdistyksestä Minna Karjalainen.

Vaalitoimikuntaan vuoden 2023 liittokokousta varten valittiin Kouvolan Seudun Lottaperinneyhdistys ry:stä Merja Nieminen, puheenjohtaja ja jäseniksi Vaasan Lottaperinneyhdistys ry:stä Tuula Harjunpää, Kuopion Lottaperinneyhdistys ry:stä Sirkka-Liisa Saastamoinen ja Lapin Lottaperinne ry:stä Helka Urponen.

Pyhäpäivän ekumeeninen messu vietettiin varuskunnan auditoriossa ja lottaperinnepäivän juhla sotilaskodissa.

Liittokokousviikonloppu oli osallistujille poikkeuksellinen johtuen varuskuntaolosuhteista. Siitä jäi päällimmäisenä mieleen sujuvat järjestelyt ja lämminhenkiset keskustelut samanhenkisten naisten kesken.

Toimintakertomus2021

Toimintasuunnitelma2023