Puheenjohtajan mietteitä.

Tervehdys!

Kansallista veteraanipäivää vietetään ensi maanantaina 27.4.2020. Vallitsevan tilanteen takia kaikki Kansallisen veteraanipäivän tilaisuudet, niin paikalliset tilaisuudet kuin valtakunnallinen juhlakin, on peruutettu.

Tänään olisi viikko aikaa lähettää tervehdyskortti sotiemme veteraaneille, lotillle sekä pikkulotille. Tällä pienellä eleellä voimme osoittaa kunnioitustamme ja kiitollisuutta heitä kohtaan, jotka ovat mahdollistaneet itsenäisen Suomen.

Mikäli sinulla ei ole tiedossa ketään, kenelle kortin voisi lähettää, ota rohkeasti yhteyttä lähialueesi Lottaperinneyhdistykseen (yhdistysten tiedot www.suomenlottaperinneliitto.fi).
Anna iloa ja osoita kiitollisuutta veteraanisukupolvelle!

Voimia meille kaikille!

Nyt voimme osoittaa toisistamme välittämistä lottahengessä. Soitellaan lotille ja pikkulotille sekä muille ikäihmisille, joita on kehotettu pysymään kotona. Yksinäisyyden tunne, varsinkin näin poikkeavassa tilanteessa, voimistuu. Jos ilmenee, että siellä tarvitaan jotain konkreettista apua, tulee tarkoin harkita avun antamisen muotoa, ettei vaaranneta avun tarvitsijan terveyttä. Pidetään itsestämme ja toisistamme huolta.

Pia Lindell