Suomen Lottaperinneliiton liittokokous 2020

Liittokokous pidettiin Lahdessa sunnuntaina 04.10.2020 Kokouksen puheenjohtajana toimi Arja Nikkanen Lahden Seudun Lottaperinneyhdistyksestä. Liitollamme on 29 jäsenyhdistystä ja tällä kertaa paikalla oli 13 yhdistyksestä 14 kokousedustajaa. Osallistujia liittokokouksessa oli kaiken kaikkiaan 22.

Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat kuten edellisen vuoden tilinpäätös, jäsenmaksujen suuruudet sekä tulevan vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio. Lisäksi hyväksyttiin liiton uudet säännöt.

Erovuoroiset hallituksen jäsenet Aila Alasalmi (Kainuun Lottaperinneyhdistys ry), Pirjo Koskela (Hämeenlinnan Seudun Lottaperinneyhdistys ry), Anna Liisa Suoranta (Vaasan Lottaperinneyhdistys ry) ja Vappu Virtanen (Lahden Seudun Lottaperinneyhdistys ry) valittiin uudelleen toimikaudelle 2021 – 2022. Erovuorossa myös olleiden Hannele Simosen (Lapin Lottaperinneyhdistys ry) ja Aili Huhtisen (Pirkanmaan Lottaperinne ry) tilalle valittiin Marja-Leena Laitinen (Lapin Lottaperinneyhdistys ry) ja Anna-Liisa Väisänen (Pieksämäen Seudun Lottaperinneyhdistys ry) toimikaudelle 2021 – 2022.

Edellämainittujen lisäksi liiton hallituksessa toimivat tulevalla kaudella puheenjohtaja Pia Lindell, Maija Fredrikson (Keski-Suomen Lottaperinneyhdistys ry), Kristiina Kokko ((Uudenmaan Lottaperinneyhdistys ry), Marjatta Nykänen (Kouvolan Seudun Lottaperinneyhdistys ry), Anneli Rinta-Knuuttila (Isonkyrön Lottaperinne ry), Sirkka-Liisa Saastamoinen (Kuopion Lottaperinneyhdistys ry) sekä Helvi Walli (Lottaperinne Pori ry).

Hallituksen varajäseniksi toimikaudelle 2021 valittiin Laura Noreila (Uudenmaan Lottaperinneyhdistys ry), Heta Välimäki (Lottamuseon Lottaperinneyhdistys ry) ja Eija Räihä (Lapin Lottaperinneyhdistys ry).

Liittokokousasiakirjat, joissa tehdyt päätökset näkyvät kokonaisuudessaan, julkaistaan ennen pitkää verkkosivujemme jäsensivuilla. -Riitta

Toimintasuunnitelma-2021-003

Toimintakertomus2019