Lottaperinne Pori ry, Pori – Lavian Lottaperinne, Lavia

Kevään 2019 ohjelma:

su 27.1. Tammisunnuntain kirkkojuhla Keski-Porin kirkossa klo 18.00.

Lottaperinteen Laulajat ja Laivaston soittokunta esiintyvät.

Tilaisuuden järjestävät Vapaussodan Porin Seudun Perinneyhdistys ja Lottaperinne Pori, joka tarjoaa päätöskahvit.

la 2.2. Perinteinen teatteriretkemme Tasalan Talviteatteriin Luvialle.

Näytelmä on tänä vuonna iki-ihana ”Kulkurin valssi”.

Lauantaina 2.2. lähtö Liisantorilta klo 13.00. Retken hintaan 40 euroa sisältyvät bussikuljetus, teatterilippu ja väliaikakahvi.

Sitovat ilmoittautumiset 17.1. mennessä: Leila Wester p. 0500 425 420 tai leila.wester@gmail.com

22.- 24.2.  Hyvinvointiviikonloppu lotille ja pikkulotille Kankaanpään

Kuntoutuskeskuksessa.  Hoitojen ja ruokailujen välissä ohjattua toimintaa ja leppoisaa yhdessäoloa. Lähtö Liisantorilta pe 22.2. klo 10.30. Ilmoittautumisohjeet ovat jäsenkirjeen lopussa

ma 4.3. Vuosikokous klo 17.00

Länsi-Suomen Osuuspankki BePOP, Mikonkatu 4C.

Kahvitus alkaa klo 16.30. Käsitellään sääntöjen määräämät asiat.

Tilaisuuden alussa pankin tarjoamat kahvit. Ohjelmassa on lisäksi pankin puheenvuoro ja silmätautien erikoislääkäri Olli Rauvola kertoo ikääntyvän henkilön silmäsairauksista.

su 10.3. Lottaperinteen Laulajien yhteiskonsertti Lappikvartetin kanssa

Porissa, Seurakuntakeskuksessa klo 16.00. Lippu/ohjelma 15 euroa (sisältää väliaikakahvin). Lippuja saa kuorolaisilta ja ovelta.

ma 8.4. Elokuva Aino (valm.v.2017) klo 13.00

Promenadikeskuksen Finnkinossa, lipun hinta 10 €.

Aino-elokuva on sotaan sijoittuva rakkaustarina, joka perustuu osin todellisiin tapahtumiin ja kohtaloihin. Esitys on meidän yksityisnäytöksemme (1h 35min)

Ilmoittautumiset Helvi Wallille 0500 593 259 aprillipäivään 1.4. mennessä

su 14.4. Satakunnan vapautumisen muistojuhla Porin lyseossa klo 16.

Lottaperinteen Laulajat esiintyy. Kahvitus alkaa klo 15.

ti 30.4 Vappuaaton perinteinen konsertti klo 12.00

BePopin käytävällä, mukana Lottaperinteen Laulajat. Perinnelotat myyvät herkullisia, itsetehtyjä munkkeja.

su 5.5. Lavian osaston 20-vuotisjuhla

Alkaa klo 10 Lavian kirkossa ja jatkuu Riuttala-Mustajoen kylätalolla. Lähtö Liisantorilta klo 8.30. Ilmoittautumiset to 2.5. mennessä
Aira Hyväriselle 040 741 8419. Yhteiskuljetus 10€.

su 19.5.  Kaatuneiden muistopäivän jumalanpalvelus Keski-Porin kirkossa klo 10.

Seppeleenlasku sankarihaudoille jumalanpalveluksen jälkeen Porin kaupungin kulttuuriasiainkeskus vastaa kahvituksesta ja Lottaperinne Pori tarjoilusta.

ma 27.5. Kevätretki Säkylään. Lähtö klo 9.00 Liisantorilta.

Matkan hintaan, 40€, sisältyvät tutustuminen Talvi – ja jatkosotamuseoon oppaan johdolla, lounas Larsun pidoissa, tutustuminen sotilaskotiin ja munkkikahvit, bussikuljetus. Ilmoittautumiset Leena Suomiselle 20.5. mennessä puh. 050 371 7410 tai leenasuominen@yahoo.com

Lottien ja pikkulottien kuntoutus  Hyvinvointiviikonloppu lotille ja pikkulotille järjestetään 22. – 24. 2. 2019 Kankaanpään Kuntoutuskeskuksessa.
Ilmoittautumiset 26.1.2019 mennessä.

Syksyllä järjestetään taas avokuntoutusta Porin Diakonialaitoksella. Kuntoutus alkaa tiistaina 10.9. ja jatkuu yhteensä kymmenenä tiistaina klo 9.45 – 14.00.
Hakemukset 20.5. mennessä.

HUOM! Osallistuminen Kankaanpään viikonloppuun ei vaikuta millään tavoin yksilöllisen kuntoutuksen saamiseen. Lotat ja pikkulotat voivat hakea 10 vuorokauden yksilöllistä kuntoutusta suoraan Lotta Svärd Säätiöltä.

Internetistä löytyvät hakulomakkeet kuin ohjeet ja lisätiedotkin www.lottasaatio.fi/kuntoutukset. Jos netti ei ole tuttu, saat ohjeet ja lomakkeet Eilalta tai Brittalta.  Eila Aalto-Setälä 040 770 6945, Varpuskuja 5, 28100 PORI  Britta Raitala 050 365 4109, Maaherrankatu 25 A15, 28100 PORI Osoitteenmuutokset Aira Hyväriselle 040 741 8419 tai aira.hyvarinen@gmail.com Lottien ja pikkulottien hautamuistomerkkejä ja Liiton julkaisemia Lottien historiaa käsitteleviä kirjoja on saatavana taloudenhoitajalta Aira Hyväriseltä
aira.hyvarinen@gmail.com  tai p. 040 741 8419.